تایرهای این کادیلاک با پوششی از بهترین نوع "کولار" (Kevlar) (نام تجاری برای الیاف ساخته شده از پارا آرامید قوی و سبک که به طور معمول بصورت پارچه بافته شده و یا به عنوان یک بخش از مواد کامپوزیتی استفاده می شود. نسبت استحکام به وزن کولار زیاد است، به طوری ک با وزن یکسان، ۵ برابر فولاد استحکام دارد.) پوشیده شده اند و در مقابل پنچر شدن مقاوم هستند. اگر هم این تایر ها بر اثر حمله و یا به هر دلیل دیگری پنچر شوند، رینگ ها بدون نیاز به لاستیک توانایی حرکت تا چندین کیلومتر را دارا میباشند.
تفسیر درست از یک اتومبیل سریع چیست ؟ امروزه حتی ون های بزرگ هم میتوانند به سرعت بالاتر از 160 کیلومتر بر ساعت برسند ولی آیا آنها سریع هستند؟ شما میتوانید تمام روز سر این موضوع با دوست خود بحث کنید. اما به نظر من خودروی سریع خودرویی است که در کالبد طراحی آن روحی دمیده شد که هدف از آن رانندگی سریع و لذت بخش است.
تصور نکنید که این یک نظر جدید است. از زمانی که خودرو اختراع شد، همه به نحوی به دنبال این بودند که بتوانند خودروی سریعتزی بسازند. تا قبل از سال 1901 سرعت سنج خودروها نمی توانست عددی بالاتر از 16 کیلومتر بر ساعت را نشان دهد تا اینکه در همان سال شرکت " دایملر " محصولی را معرف کرد که توانست عنوان سریع ترین خودروی اسپورت زمان خود را کسب کند، خودرویی که حدود 60 اسب بخار قدرت داشت؛ "مرسدس 60hp" ! و این زمینه ای شد برای اینکه دیگر رقیبان هم به فکر بالا بردن قدرت محصولاتشان بیافتند.
این جوان قدیم که دارای یک موتور 4 سیلندر خطی بود و قدرتش را به چرخ های عقب منتقل می کرد توانست تا عدد 109 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد که این حد سرعت در آن زمان نوعی معجزه محسوب میشد. تولید این مرسدس از سال 1903 آغاز شد و به مدت یک سال ادامه پیدا کرد.
پس همه به نشانه احترام به این پیشکسوت و نامدار سرعت کلاه از سر بر میداریم.
چندی پیش جشن 67 سال تولید یکی از نام آشنا ترین محصولات لندرور، در این شرکت برگزار شد. وسیله نقلیه منحصر بفردی که شمارگان تولیدش به عدد 2 میلیون رسید!
خانم ها و آقایان ! " لندرور دیفندر 2,000,000" !
در 67 امین سال تولید لندرور دیفندر یک نمونه خاص و دست ساز از این SUV که "دو میلیونیومین(!)" نمونه از آن است و پسوند 2,000,000 را در کنار نام خود یدک می کشد، در شهر "سولیهال" در منطقه "سات همپتون" ساخته شد و در ساخت آن بهترین های لندرور مانند " جری مک گاوِرن " (از طراحان برجسته لندرور) شرکت داشتند.
در ماه دسامبر، مجموعداران و طرفداران " دیفندر " این فرصت را خواهند داشت که شانس خود را برای داشت این قطعه خاص از تاریخ لندرور که در خانه حراج " Bonhams " در لندن به حرج گذاشته خواهد شد، امتحان کنند. البته به گفته لندرور تمام درآمد حاصل از فروش این "دیفندر" در حراجی "بون هامز" به سازمان بین المللی صلیب سرخ اهدا میشود تا صرف مقاصد انسان دوستانه گردد.
دکتر رالف اسپت، مدیر اجرائی شرکت " جگوار-لندرور" گفت: " بیشتر از 67 سال است که برند لندرور و به خصوص مدل "دیفندر" یکی از انتخاب های اصلی خریداران خودرو بوده که اقشار مختلف جامعه را در بر میگرد از کشاورزان گرفته تا حتی خانواده های سلطنتی؛ که در طول تاریخ برای خیلی از خودرو سازان غیر قابل دسترس بوده است. خودروای که در ابتدا به عنوان یک اسب بارکش در مزارع استفاده میشد و الآن به یک آیکون خاص طراحی در دنیای خودرو تبدیل شده است. من از اینکه توانستم برای تولید این نمونه خاص از لندرور دیفندر به تیم طراحی و خط تولید آن بپیوندم، مفتخر هستم. این یک تجربه فوق العاده بود که بطور حتم خاطره زیبایی در ذهن من بجای خواهد گذاشت."
این دیفندر دارای ویژگی هایی میباشد که آن را خاص میکند. ماننده یک نقشه که از آلومینیوم ساخته شده و مربوط به "اسکله خلیج سرخ" میباشد، جایی که برای اولین بار حدود 67 سال پیش " دیفندر " طراحی شد و این قطعه آلومینیومی برروی گلگیر سمت چپ آن نسب شده است که هماهنگی زیاد با رنگ نقره ای این دیفندر دارد.
در قسمت عقبی خودرو هم یک پلاک که در آن عدد 2,000,000 درج شده خود نمایی میکند که نمونه ای از آن نیز در داخل خودرو و بروی داشبورد نسب شده است و این طراحی بیرونی که همه ما با آن آشنا هستیم و همیشه با رینگ های آلومینیومی همراه بود، اینبار به رینگ های زیبای سیاه رنگ ختم میشود.
در طراحی داخلی نیز از همان طرح گرافیکی نقشه " اسکله خلیج سرخ " بر روی قسمت پشتی چرم صندلی ها استفاده شده و نشان عدد دو میلیون هم در قسنت بالای صندلی و روی پشت سری ها جا خوش کرده است. روی قسمت بالائی رو دری سمت راننده هم پلاک دیگری نسب شده که امضای تمام افراد سهیم در ساخت و مونتاژ این نمونه دست ساز از "دیفندر" بر روی آن هک شده است. همه ی اینها این موضوع را برای افرادی که داخل خودرو نشسته اند روشن می نماید که " این یک دیفندر خاص است !"